کد خبر: ۴۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر امور اقتصاد و دارایی:
وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه ذهنیت‌ها در شبکه بانکی و مالی باید اصلاح شود تصریح کرد: برخی بانک‌ها خودشان مانع رشد و توسعه هستند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه ذهنیت‌ها در شبکه بانکی و مالی باید اصلاح شود تصریح کرد: برخی بانک‌ها خودشان مانع رشد و توسعه هستند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، سیداحسان خاندوزی در نشست شورای اداری شهرستان‌های بافت، رابُر و ارزوئیه استان کرمان در محل شهر بافت با بیان اینکه برخی بانک‌ها خودشان مانع رشد و توسعه هستند گفت: شبکه بانکی نباید صرفا نگاه به تسهیلات‌گیرنده در کلانشهر داشته باشد بلکه  به شهرهای کوچک هم توجه شود.

وی با بیان اینکه تصمیم داریم تسهیلات اشتغالزایی طی یکسال آینده افزایش یابد خاطرنشان کرد: تمامی دارایی‌های مردم از سهام، بیمه عمر، سیم کارت و هر چیز که قابل فروش است باید در سامانه‌ای ثبت شود تا جزو تامین بانکی محسوب شود.

خاندوزی همچنین با اشاره به سوابق بالای برخی کارفرمایان گفت: همین اعتبار برای ضمانت بانکی و رتبه‌بندی اعتباری می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره دلایل محقق نشدن توسعه اقتصادی گفت: برای توسعه اقتصادی یک نقشه چکش خورده لازم است و زیرساخت‌ها و راه‌های مواصلاتی از مهمترین مسائلی است که باید حل شود تا فرصت سرمایه‌گذاری، گردشگری و شغل پایدار ایجاد شود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: ذهنیتی وجود دارد که مسیر پیشرفت همه شهرستان‌ها و استان‌ها از یک جاده می‌گذرد اما تجربه جهانی و اقتصاد ایران نشان می‌دهد که مناطقی که راه توسعه‌یافتگی و مزیت‌های ویژه خودش را دریافته‌اند، بسیج امکانات را با وجود محدودیت‌ها انجام داده‌اند.

خاندوزی بیان کرد: در شهرستان قلعه گنج (جنوب کرمان) مسیر توسعه در چند سال گذشته مسیری نبود که سایر شهرستان‌ها رفته باشند و ظرفیت‌های متفاوت خارج از ابلاغ دولت توانست به پیشرفت منطقه کمک کند.

وی با اشاره به اینکه شاید بتوان با پایداری ردیف بودجه بالاتری گرفت اما اگر بخواهیم منجر به اشتغال و توسعه بلند مدت شود نباید به حمایت‌های دولتی تکیه کنیم تصریح کرد: در شهرستان‌های بافت و رابر و ارزوئیه صادرات انسان‌های خوش‌فکر، باسواد و با انگیزه را داریم که اگر از اجماع این نخبگان استفاده شود می‌توانند در توسعه نقش‌آفرینی کنند.

خاندوزی با اشاره به اینکه برای کمک به پیشرفت باید چند پروژه خاص را اولویت‌بندی کنیم و به شکل ذره‌بینی نقاط را جلو ببریم تا پیشرفت انجام شود، گفت: در بحث گندم شهرستان ارزوئیه خلاء صنایع تبدیلی وجود دارد و هر کمکی در این راه باشد کوتاهی نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه جاده بافت - کرمان ۱۵ سال به صورت قطره چکانی جلو می‌رود که باید تکمیل این جاده سرعت گیرد اشاره کرد: سرمایه راکد بلااستفاده در کشور بسیار زیاد است؛ ما بر روی معادنی زندگی می‌کنیم که توان استفاده از آنها را نداریم.

گفتنی است فرمانداران شمال استان کرمان نیز در حضور وزیر اقتصاد به بیان مشکلات این منطقه بویژه کاهش قیمت زغال سنگ که معیشت بیشتر اهالی بویژه در شهرستان کوهبنان به آن وابسته است پرداختند.

سیدرضا حسینی‌نژاد فرماندار زرند با اشاره به خسارت سرمازدگی به محصول پسته این شهرستان گفت: بخش کشاورزی زرند آسیب زیادی دیده است و میزان محصول از ۴۰ هزار تن به هفت هزار تن رسیده که در خواست داریم امهال وام‌های کشاورزی انجام شود. همچنین تامین اعتبار برای حل مشکلات آب جزو مصوبات سفر رییس جمهور است که امیدواریم زودتر اجرایی شود.

فرماندار زرند همچنین خواستار پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و فرزندآوری و نیز کاهش تعرفه مصرفی انرژی در این شهرستان شد.

مجید توکلی فرماندار کوهبنان نیز با بیان اینکه ۷۰ درصد معیشت مردم این شهرستان‌ وابسته به معادن زغال سنگ است، گفت: سه هزار و ۵۰۰ نفر در این معادن مشغول به کار هستند که به دلیل کاهش قیمت زغال، این بخش با مشکل و زیان روبه‌رو شده است که تقاضا داریم تسهیلات ۵۰۰ میلیارد تومانی برای خروج از وضعیت فعلی مصوب و پرداخت شود.

وی همچنین خواستار ایجاد برخی شعب بانکی در شهرستان کوهبنان و ارائه تسهیلات به منظور ایجاد شبکه فاضلاب، مرکز جمع‌آوری پسماند و رفع مشکل دریافت وام خرید تجهیزات و نیز ماشین‌آلات کشاورزی در شهرستان کوهبنان شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پربازدید ها

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)